8 marzec 2022

[1/1] Dziewczynki mogą wszystko. Marka LEGO inspiruje do zabawy wolnej od stereotypów

fot. nadesłane
Już 9 na 10 polskich dziewczynek nie postrzega świata przez pryzmat stereotypów związanych z płcią i zgadza się ze stwierdzeniem, że „to ok, jeśli dziewczynki chcą grać w piłkę nożną, a chłopcy tańczyć w balecie”. To jeden z wniosków z międzynarodowego badania przeprowadzonego przez Instytut Geeny Davis ds. Płci w Mediach na zlecenie Grupy LEGO w 7 krajach, w tym w Polsce. Mimo że dziewczynki nie zauważają podziałów płciowych, rodzice częściej zachęcają je do zabaw stereotypowo przypisywanych płci żeńskiej, co w efekcie może ograniczać swobodę wyrażania siebie i samorozwoju. W odpowiedzi na badania marka LEGO rozpoczyna w Polsce kampanię „Dziewczynki mogą wszystko” z udziałem m.in. Martyny Wojciechowskiej, aby zainspirować rodziców do myślenia o dzieciach niezależnie od stereotypów związanych z płcią.
Koronawirus
REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Polsce

kiedy
2022-10-07 20:00
miejsce
Bistro Plus, Ząbki, ul. Powstańców 27
wstęp biletowany
kiedy
2022-10-29 09:30
miejsce
Internet, Internet, Streaming online
wstęp biletowany
kiedy
2022-10-30 20:00
miejsce
Internet, Internet, Streaming online
wstęp biletowany
kiedy
2022-10-30 20:00
miejsce
Internet, Internet, Streaming online
wstęp biletowany