17 marzec 2020

Enea przeznaczy 1,5 mln zł na pomoc szpitalom

W związku z sytuacją epidemiologiczną w Polsce, Grupa Enea przekaże 1,5 mln zł na wsparcie szpitali, które walczą z koronawirusem. Pomoc dotrze przede wszystkim do placówek z terenu działania Grupy Enea, w pierwszej kolejności będą to szpitalne wskazane przez Ministerstwo Zdrowia – przekształcone w jednostki zakaźne. Koncern energetyczny już w ubiegłym tygodniu wdrożył szereg procedur zwiększających bezpieczeństwo klientów i pracowników oraz na bieżąco wspiera działania rządu ograniczające rozprzestrzenianie się wirusa. Grupa Enea sprawnie działa w obliczu zagrożenia epidemicznego i zapewnia bezpieczeństwo energetyczne milionom Polaków.
Koronawirus
3834
zobacz mapę / szczegóły
REKLAMA
Przekazane za pośrednictwem Fundacji Enea pieniądze trafią do placówek medycznych głównie z obszaru działania Grupy Enea i będą mogły być przeznaczone m.in. na specjalistyczny sprzęt medyczny, w tym respiratory, a także potrzebne środki higieny i ochrony. Pieniądze będą przekazywane zgodnie z zapotrzebowaniem zgłoszonym przez szpitale, a cały proces wsparcia będzie koordynowany przez Ministerstwo Aktywów Państwowych, kierowane przez wicepremiera Jacka Sasina.

Kierujemy naszą pomoc tam, gdzie jest ona najbardziej potrzebna. Do placówek medycznych, które są na pierwszej linii w walce z wirusem. Podejmujemy aktywne działania w trosce o zdrowie naszych klientów, pracowników i wszystkich, z którymi współpracujemy. W ubiegłym tygodniu przygotowaliśmy Grupę na spodziewane zaostrzenie sytuacji epidemiologicznej w kraju poprzez wprowadzenie odpowiednich regulacji. W trosce o zdrowie klientów i pracowników od 13 marca zamknęliśmy nasze Biura Obsługi Klienta. Tam gdzie było to możliwie, szybko wprowadziliśmy pracę zdalną, a w naszych spółkach odpowiedzialnych za bezpieczeństwo wytwarzania i dystrybucji energii elektrycznej, uruchomiliśmy dodatkowe procedury ochronne – powiedział Mirosław Kowalik, prezes Enei.

W trosce o wspólne bezpieczeństwo, w całej Grupie Enea już w ubiegłym tygodniu wprowadzono procedury zapobiegające rozprzestrzenianiu się koronawirusa i zachowujące ciągłość pracy Grupy oraz dostaw energii dla naszych klientów. Elektrownie systemowe w Kozienicach i Połańcu, a także spółki z obszaru Enea Operator dostarczające energię do 2,6 mln odbiorców w północno-zachodniej Polsce wprowadziły odpowiednie regulacje w tym zakresie.

Z kolei dla bezpieczeństwa naszych klientów 13 marca tymczasowo zamknięte zostały Biura Obsługi Klienta, a spółka zachęca do korzystania ze zdalnych kanałów kontaktu (infolinii, eBOK, czatu). Sprawy związane z energią elektryczną można załatwiać bez wychodzenia z domu poprzez elektroniczne biuro obsługi ebok.enea.pl. Można w nim sprawdzić i opłacić faktury za prąd, a także zaktualizować swoje dane czy zgłosić sprawy, które trzeba zrealizować. Elektroniczna platforma eBOK jest dostępna 24 h na dobę przez 7 dni w tygodniu. Osobistą wizytę w Biurze Obsługi Klienta zastąpi również kontakt z konsultantami Enei za pośrednictwem infolinii 611 111 111 oraz czatu na stronie www.enea.pl. Spółka jest dobrze przygotowana do realizacji zwiększonej ilości zadań w zdalnych kanałach obsługi klienta.
PRZECZYTAJ JESZCZE
Koronawirus
3834
zobacz mapę / szczegóły
REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Polsce