reklama
kategoria: Inne
8 październik 2014

Kampania edukacyjna Młodzi patrzą na trzeźwo

zdjęcie: Kampania edukacyjna Młodzi patrzą na trzeźwo / fot. pixabay/ kropekk_pl
Do końca roku szkolnego 2014/2015 prowadzona będzie ogólnopolska kampania edukacyjna w szkołach średnich w Polsce. Akcja jest prowadzona pod hasłem „Młodzi patrzą na trzeźwo”. Jej celem jest zwiększenie świadomości młodych ludzi na temat skutków prowadzenia pojazdów w stanie nietrzeźwym i pod wpływem narkotyków, a przez to ograniczenie liczby wypadków drogowych.
REKLAMA

Kierując się troską o młodych kierowców firma Statoil Fuel & Retail Polska oraz Fundacja „Zielony Liść” organizują ogólnopolską kampanię edukacyjną, której celem jest nie tylko poszerzanie wiedzy o zasadach i przepisach ruchu drogowego, ale w równym stopniu rozwijanie wyobraźni i myślenia przyczynowo skutkowego przyszłych młodych kierowców.

W nadchodzących miesiącach akcja ta obejmie 100 szkół średnich w każdym województwie, w tym łącznie 13.000 uczniów. Lista szkół, w których prowadzone będą zajęcia edukacyjne znajduje się nas stronie http://fundacjazielonylisc.org/statoil. Dzięki wpływowi grupy docelowej akcja ta będzie także oddziaływała pośrednio na wiele innych osób.

Kampania edukacyjna skierowana jest do młodzieży w wieku 15-18 lat, która dopiero będzie rozpoczynała swoje doświadczenia z motoryzacją. W tym wieku ważne jest kształtowanie właściwych postaw związanych z prowadzeniem pojazdów. Priorytetowo potraktowany będzie na spotkaniach temat trzeźwości i odpowiedzialności za kierownicą. 

Podczas zajęć w każdej odwiedzanej szkole średniej, uczniowie odbędą zajęcia z symulatorem nietrzeźwości (tzw. alkogogle) i będą mogli przekonać się jak zmienia się percepcja kierowcy po spożyciu tzw. „ bezpiecznej” w ich opinii ilości alkoholu. Dodatkowo poruszane tematy to - czym jest wypadek drogowy, życie osoby niepełnosprawnej, koszty społeczne i skutki prawne wypadków z udziałem osób nietrzeźwych. 

Elementem kampanii jest konkurs z wykorzystaniem portalu społecznościowego Facebook, polegający na zbieraniu jak największej liczby polubieni („lajków”) pod plakatem akcji. Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody.

Więcej informacji na stronach: http://fundacjazielonylisc.org/statoil i www.statoil.pl

PRZECZYTAJ JESZCZE
reklama

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Polsce

kiedy
2024-12-31 20:00
miejsce
Internet, Internet, Streaming online
wstęp biletowany
kiedy
2024-12-31 20:00
miejsce
Internet, Internet, Streaming online
wstęp biletowany
kiedy
2024-12-31 20:00
miejsce
Internet, Internet, Streaming online
wstęp biletowany
kiedy
2024-12-31 20:00
miejsce
Internet, Internet, Streaming online
wstęp biletowany