13 listopad 2019

Jak wpływać na ludzkie zachowania przy pomocy technologii?

W ciągu jednego dnia ludzki mózg podejmuje średnio około 35 000 decyzji. Większości z nich nie jesteśmy świadomi, ponieważ przy pomocy heurystyk i błędów poznawczych nasz organizm broni się przed zmęczeniem decyzyjnym - działa nasz wewnętrzny "autopilot". Czy więc ludzki mózg jest w stanie przyjąć nieograniczoną liczbę bodźców ze środowiska? Czy ludzie stają się maszynami a maszyny ludźmi? Czy maszyny mogą nas oszukiwać? To tylko klika tematów, które zostaną poruszone 21 listopada podczas III Seminarium Naukowego CAICR na Wydziale Zarządzania UŁ.
REKLAMA
Centrum Badań nas Sztuczną Inteligencją i Cyberkomunikacją (CAICR) nawiązało współpracę z naukowcami z Uniwersytetu w Pawii - jednego z dominujących ośrodków badawczych we Włoszech w obszarze nowych technologii, a zarazem jednego z najstarszych uniwersytetów w Europie. W imieniu organizatora zapraszamy na spotkanie z jego przedstawicielem - doktorem Marcinem Bartosiakiem. Tematem spotkania jest "Projektowanie zachowań i technologia perswazji" - obszar najsilniej rozwijany obecnie przez czołowe zespoły badawcze w wiodących ośrodkach naukowych na świecie. Od 2019 roku zagadnienie to bada również zespół CAICR.

Przeciętnie, w ciągu jednego dnia ludzki mózg podejmuje około 35 000 decyzji. Większości z nich nie jesteśmy świadomi, ponieważ przy pomocy heurystyk i błędów poznawczych nasz organizm broni się przed zmęczeniem decyzyjnym - działa nasz wewnętrzny "autopilot". Wiele z tych decyzji podejmowanych jest również w świecie cyfrowym. W czasach, w których technologia cyfrowa i cyfrowe strumienie danych są wszechobecne, ogrom wyborów, przed którymi stajemy, odbywa się na ekranach komputerów, telefonów, samoobsługowych punktów sprzedaży itp.

Celem seminarium jest przedstawienie różnorodnych technik, dzięki którym możliwe jest wpływanie na ludzkie decyzje i zachowania za pomocą technologii. Poruszona zostanie również kwestia etyki projektowania zachowań i stosowania technologii perswazji w praktyce. Spotkanie z doktorem Bartosiakiem będzie okazją do nawiązania międzynarodowej współpracy badawczej oraz zapoznania się z najnowszymi wynikami badań.
Zapraszamy naukowców z różnych obszarów nauki oraz pasjonatów tematyki.

Wydarzenie jest bezpłatne, obowiązuje rejestracja: https://evenea.pl/event/caicrdlanauki/


Termin spotkania:
21 listopada 2019, godz. 13.30, sala 115
Wydział Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego
ul. Matejki 22/26


Profil prelegenta: 
dr Marcin Bartosiak jest adiunktem na Wydziale Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu w Pawii. Posiada tytuł doktora w ekonomii i zarządzaniu technologią. Był stypendystą na University of British Columbia (Kanada) i jest członkiem Digital Data Streams Lab @ LSU i UniPV. Interesuje się sztuczną inteligencją, technologią perswazyjną i interakcjami człowiek-komputer. Jego ostatnie prace koncentrują się na wykorzystaniu sztucznej inteligencji w kontekście zarządzania i zrównoważonego rozwoju, w szczególności na sztucznej inteligencji i przejrzystości algorytmicznej.
PRZECZYTAJ JESZCZE
REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Polsce





Szanowny Czytelniku!

Przypominamy podstawowe informacje z zakresu przetwarzania danych dostarczanych przez Ciebie podczas korzystania z naszych serwisów.
Zamykając ten komunikat (kliknięcie w przycisk "Przejdź Dalej" lub "X"), zgadzasz się na wskazane poniżej działania.


Stosowanie plików cookies i innych technologii

Wraz z naszymi partnerami stosujemy pliki cookies (ciasteczka) i inne pokrewne technologie, które mają na celu:
- Zapewnienie bezpieczeństwa podczas korzystania z naszych stron
- Ulepszenie świadczonych przez nas usług poprzez wykorzystanie danych w celach analitycznych i statystycznych
- Poznanie Twoich preferencji na podstawie sposobu korzystania z naszych serwisów
- Wyświetlanie spersonalizowanych reklam, które odpowiadają Twoim zainteresowaniom

Zakres wykorzystywania plików cookies możesz określić w ustawieniach Twojej przeglądarki. Bez wprowadzenia zmian ustawień, informacje w plikach cookies mogą być zapisywane w pamięci Twojego urządzenia.


Administratorzy danych

Administratorem tych danych jesteśmy my, czyli Twoje-Miasto Sp. z o.o., ul. Legionów 57A 86-300 Grudziądz jak również nasi Zaufani Partnerzy z którymi współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w Polityce Prywatności.


Jak wykorzystujemy Twoje dane

W ramach świadczonych przez nas usług staramy się wyświetlać reklamy odpowiadające Twoim zainteresowaniom, które dotyczą naszych produktów oraz produktów klientów korzystających z naszych usług reklamowych (marketing bezpośredni). W tym celu wykorzystujemy informacje zapisywane w plikach cookies, które otrzymujemy podczas korzystania z naszych stron. Nasze działania podejmowane są zgodnie z obowiązującym prawem w ramach tzw. uzasadnionego interesu administratora danych, ponieważ chcemy, by wszystkie nasze usługi, w tym wyświetlane reklamy, były najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika.


Wykorzystywanie Twoich danych przez naszych partnerów

Podobne działania w celach marketingowych podejmują nasi Zaufani Partnerzy, którym udostępniamy powierzchnię reklamową na naszych stronach. Wśród Zaufanych Partnerów znajdują się dostawcy technologii reklamowej, sieci reklamowe, domy mediowe, agencje interaktywne oraz reklamodawcy.
Nasi partnerzy gromadzą i wykorzystują informacje określające Twój sposób korzystania z naszych serwisów. Dzięki temu wyświetlają reklamy najbardziej dopasowane do uzyskanych informacji oraz udostępniają je innym podmiotom wyświetlającym lub zlecającym reklamę w Internecie.
W związku z reformą prawa ochrony danych osobowych nasi partnerzy potrzebują Twojej zgody na działania, których dokonują na naszych stronach. W przypadku jej udzielenia nasi partnerzy będą mogli, w ramach uzasadnionego interesu, wykorzystać Twoje informacje także dla celów analitycznych służących ocenie skuteczności podejmowanych działań marketingowych.
Pamiętaj, że ewentualna zgoda jest Twoją dobrowolną decyzją, natomiast brak jej udzielenia może wpłynąć na Twój komfort korzystania z naszych serwisów. Reklamy nieodpowiadające zainteresowaniom użytkownika są nie tylko nieatrakcyjne, ale i drażniące dla odbiorcy.

Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu (kliknięcie w przycisk "Przejdź do serwisu" lub "X"). Udzieloną zgodę możesz w każdej chwili wycofać, co jednak nie będzie równoznaczne z tym, że korzystanie z tych informacji do czasu wycofania zgody było niezgodne z prawem.


Jakie masz prawa?

Masz pełne prawo do zgłoszenia podmiotowi wykorzystującemu Twoje dane osobowe żądania dostępu do tych informacji, ich poprawiania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Pamiętaj jednak, że nie w każdym przypadku możliwe jest zrealizowanie Twoich praw w odniesieniu do informacji zapisanych w plikach cookies.

Więcej szczegółów znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.