Zawodowo? Myślę zdrowo! – TOP 4 dla zdrowia w pracy

Schemat zwykle jest ten sam. Na początku niechętne wyłączenie (nachalnie) dzwoniącego budzika, później półprzytomne zwleczenie się z łóżka, na końcu szybka kawa. Witaj poniedziałku! Dopiero w pracy pojawia się głód, senność i towarzyszące im rozproszenie. Z drugiej strony kilka słów uznania ze strony szefa brzmi kusząco, dlatego chcemy pracować efektywnie. Nie należy się jednak spodziewać, że kolejna kawa i pączek kupiony w piekarni za rogiem skutecznie wpłyną na walkę z ogólną dekoncentracją. Co zatem zrobić, by zadbać o swoje zdrowie w pracy, a tym samym o lepsze wyniki zawodowe? Wyrób sobie te nawyki!
Koronawirus
49515
zobacz mapę / szczegóły
REKLAMA
Płynny zastrzyk energii – nawodnienie

O tym, że picie wody jest ważne słyszymy zewsząd. Rzadko jednak zgłębiamy temat, a przecież diabeł tkwi w szczegółach. Jeśli chcesz uniknąć ogólnego osłabienia i pogorszonego samopoczucia, koniecznie zacznij kontrolować ilość wypijanych płynów. Najlepszy poranek to taki, który zaczyna się od szklanki ciepłej wody z dużą ilością cytryny. Kwaśna mina? Dodaj łyżkę dobrej jakości miodu. Szczególnie poleca się lipowy i Manuka. Jeżeli przepadasz za napojami z bąbelkami, przetestuj połączenie gazowanej wody mineralnej z dodatkiem świeżych bądź mrożonych owoców lub soku tłoczonego na zimno – pyszne orzeźwienie gwarantowane! Wielu z nas stara się żyć w duchu eko, dlatego warto rozważyć zakup wody w szkle lub butelek i dzbanków z wymiennym filtrem. Planeta podziękuje, to pewne.


Jem lepiej, sięgam po więcej 

Wielu z nas skarży się na permanentny brak czasu. Raporty, konferencje, spotkania, deadline’y pochłaniają dobę jak prawdziwie żarłoczne potwory. Już najwyższy czas, by je oswoić. Cały ten szybki junk food pod postacią ociekających tłuszczem frytek i hot-dogów na mieście naprawdę (NAPRAWDĘ) powinien pójść w odstawkę. Dobrym pomysłem będzie wyrobienie sobie nawyku wieczornego przygotowywania lunch boxów. Śniadaniowe koktajle czy pełnowartościowe, sycące dania bogate w warzywa, kasze i zioła będą strzałem w dziesiątkę. W Internecie znajdziesz całe mnóstwo prostych i szybkich w wykonaniu przepisów. Innym, równie dobrym rozwiązaniem może okazać się dieta pudełkowa, która nie bez powodu szczyci się w Polsce ogromną popularnością. Zbilansowane posiłki zapewnią ci świeżość umysłu i kreatywność, a te twój pracodawca ceni ponad wszystko.


Przekąska kontrolowana

Nadchodząca wiosna to doskonały czas na porządki. Pootwieraj swoje biurowe szafki i szuflady, a następnie wyrzuć z nich wszystkie nadgryzione rogale i batony. Te czekolady. które chciałeś zostawić głęboko z tyłu, wierząc, że nikt nie zauważy, też. Dobra zmiana to ta, która jest skuteczna. Tu nie ma miejsca na kompromisy. Koniec z myszkowaniem! Jeśli masz ochotę na małe co nieco, postaw na przekąski o dobrym, sprawdzonym i bezpiecznym dla zdrowia składzie. Te na bazie orzechów, suszonych owoców czy zbóż będą najlepszą decyzją. Poza tym – co tu ukrywać – słodkości smakują zdecydowanie lepiej, gdy jemy je z poczuciem robienia dla siebie czegoś realnie dobrego. Brak wyrzutów sumienia to jest TO. Jeżeli nie lubisz działać w pojedynkę, zachęć do zmian biurowych przyjaciół. Żaden z nich nie pogardzi aromatyczną kawą w zdrowo-słodkim akompaniamencie!


Rusz się!

Wielogodzinne grzanie fotela nie służy nikomu. Gdy czujesz, że drętwieje ci kręgosłup, masz zawroty głowy lub po prostu nogi wchodzą tam, gdzie nie powinny, to znak, że pora wstać. Już pięciominutowy spacer po firmie może zdziałać cuda. Być może uda ci się w tym czasie zrealizować kilka spraw. Przygotowanie herbaty dla koleżanki obok, przekazanie ważnych dokumentów z rąk do rąk, czy po prostu toaleta – i tak musiałeś (lub chciałeś) to zrobić. Kilka takich rund w ciągu dnia przyczyni się nie tylko do lepszego zdrowia, lecz także komfortu pracy. Jednak nie samymi obowiązkami człowiek żyje. Pod koniec dnia, gdy wszystkie biurowe światła gasną, czas pomyśleć o rozruszaniu kości z przytupem. Zaproś znajomych na wieczorne tańcowanie. Domówki są teraz w cenie, nawet, jeśli trzeba zachować między sobą 2-metrowy dystans. Możliwe, że jutro nie będziecie zbyt wyspani, ale na pewno szczęśliwi, a o to przecież chodzi, prawda?

Każdy z wymienionych punktów najlepiej wprowadzać w życie stopniowo. Trwała zmiana potrzebuje czasu. Aby dawne nawyki zostały zastąpione przez nowe, lepsze, trzeba poświęcić im tydzień, miesiąc, czasem dwa. Pamiętaj, że bez względu na tempo progresu, warto. Twoje zdrowie jest punktem wyjścia do wszystkich innych życiowych tematów. Obecnie mamy tendencję do zaniedbywania fundamentalnych spraw na rzecz tymczasowo pilnych, często wręcz błahych. Warto poukładać swoje priorytety na nowo i zacząć żyć pełniej. Do dzieła!
PRZECZYTAJ JESZCZE
Koronawirus
49515
zobacz mapę / szczegóły
REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Polsce

kiedy
2020-10-07 20:00
miejsce
Internet, Internet, Streaming online
wstęp biletowany
kiedy
2020-10-30 20:00
miejsce
Internet, Internet, Streaming online
wstęp biletowany
kiedy
2020-10-31 20:00
miejsce
Internet, Internet, Streaming online
wstęp biletowany
kiedy
2020-10-31 20:00
miejsce
Internet, Internet, Streaming online
wstęp biletowany