23 grudzień 2019

Nowe technologie wspierają aktywność fizyczną Polaków

fot. nadesłane
Według badania MultiSport Index 2019 64 proc. Polaków powyżej 15. roku życia podejmuje aktywność fizyczną przynajmniej raz w miesiącu. To o 2 procent więcej niż w 2018 roku. Inspiracji do ćwiczeń szukamy głównie w internecie i coraz chętniej korzystamy z rozwiązań technologicznych, które wspierają świadomą aktywność fizyczną.
Blisko połowa aktywnych fizycznie Polaków ćwiczy głównie dla zdrowia, 27 proc. z nas w ćwiczeniach odnajduje przyjemność i relaks, zaś 14 proc. sposób na poprawę wyglądu i sylwetki.

- Powiększające się grono aktywnych fizycznie Polaków to bardzo pozytywny trend. Ruch jest jedną z najprostszych i najłatwiej dostępnych form profilaktyki zdrowotnej, która dodatkowo poprawia nasze samopoczucie – mówi Emilia Rogalewicz, Członek Zarządu Benefit Systems, firmy będącej twórcą Programu MultiSport.

Światowa Organizacja Zdrowia zaleca osobom dorosłym podejmowanie co najmniej 150 minut umiarkowanej lub 75 minut intensywnej aktywności fizycznej w tygodniu. W Polsce te zalecenia ma szansę wypełnić 1/3 aktywnych fizycznie Polaków – dowiadujemy się z badania MultiSport Index 2019.

- Ciekawym trendem jest wzrost zaangażowania najbardziej aktywnych mieszkańców Polski. Już 19 proc. ćwiczy pięć razy w tygodniu. To o 3 punkty procentowe więcej niż przed rokiem. Jeśli decydujemy się na wprowadzenie aktywności fizycznej w codzienność, to musimy dostrzegać płynące z niej korzyści. Dodatkowo obserwujemy wśród najaktywniejszych silną potrzebę profesjonalizacji w sporcie. Polacy coraz częściej sięgają po treści edukacyjne i nowe technologie, które pozwalają im świadomie ćwiczyć i monitorować efekty treningów – dodaje Emilia Rogalewicz.

Według badania MultiSport Index 2019 połowa aktywnych fizycznie Polaków poszukuje informacji na temat podejmowanych aktywności sportowych w internecie. Jako najlepsze źródło wiedzy w tym temacie 40 proc. badanych wskazuje serwis YouTube, zaś 38 proc. stawia na strony specjalistyczne. 30 proc. ogląda filmy instruktażowe dotyczące ćwiczeń i treningów w internecie. 15 proc. korzysta z aplikacji, a 14 proc. z technologicznych gadżetów wspierających aktywność.

- Nowym źródłem informacji, które w tym roku zyskało na popularnośc,i są podcasty dostępne w przestrzeni internetowej.  Są to materiały do słuchania, stworzone np. w formie wywiadu z ekspertem. Z takiej formuły przygotowania treści edukacyjnych korzysta marka MultiSport. Na kanale Spotify „Co Cię rusza. MultiSport” dostępne są rozmowy z inspirującymi ekspertami, którzy pomagają odnaleźć motywację do ćwiczeń i poznać zalety regularnej aktywności fizycznej – tłumaczy Emilia Rogalewicz.
Z badania przeprowadzonego przez Publicis Groupe wynika, że już 27 proc. internautów w Polsce słucha podcastów. Większość włącza je co najmniej raz w miesiącu, korzystając ze słuchawek i smartfona. Szacuje się, że w ubiegłym roku na całym świecie podcastów słuchało 800 mln osób, a prognozy na 2022 rok zakładają powiększenie się tej grupy do 1,5 mld słuchaczy.

Podcasty Co Cię rusza. MultiSport odnaleźć można na stronie internetowej: https://open.spotify.com/show/3wRYxML5UjMhYA3RW9TCP6

Dodatkowe informacje na temat aktywności fizycznej Polaków dostępne są na https://www.benefitsystems.pl/o-nas/centrum-prasowe/komunikat/multisport-index-2019-badanie-aktywnosci-fizycznej-polakow/
PRZECZYTAJ JESZCZE
REKLAMA

Kalendarz Wydarzeń / Koncertów / Imprez w Polsce